back on track

Så, nu är jag frisk (?) igen... eller i alla fall så pass frisk att jag orkar sitta på jobbet. Hostar fortfarande som en galning och halsen känns som ett rivjärn, men har inte tid att ligga hemma. Sista veckan på Elle Lyx, sen är det Jensen som gäller fram tills jullovet, jippie. Har varit sämst på att uppdatera bloggen, har inte orkat eller haft något vettigt att skriva om. Hela förra veckan bestod av näsdukar, te och lite mer te.

Men helgen var en hit, trots att jag var sjuk. Fyllde år för alla som inte vet, 18 närmare bestämt. Så det var utgång som gällde, Var på V och Hells Kitchen med tjejorna =) V va riktigt najs, i alla fall när dansgolvet började bli tomt! Det var då Sarah dansade mest ;) Drog hem framåt 4-tiden, sov och vaknade och mådde inte bra. Inte på grund av baksmälla, det vart inte mycket dricka för mig kvällen innan. Förkylningen hade såklart blivit värre eftersom jag inte vilat, och hade ingen röst kvar för att jag hade skrikit för mitt liv när dom spelade Alice Cooper - Poison.

Men nog om krogen, nu kommer vi till den viktigaste delen på min födelsedag, min alldeles egen bärbara dator! Yes, believe it, i´ve got one! Eller ja, jag har den inte än, den kommer imorgon. Men jag har i alla fall fått en bärbar dator!! Tro mig när jag säger att jag blev glad. Satt och kramade kartongen och vägrade släppa den ifrån mig. Så snart blir det fler blogginlägg, då jag kan blogga direkt från sängen ; )

Men nu över till dagens dilemma, eller tema eller vad vi nu ska kalla det. För att dra en röd tråd genom helgen så tänkte jag snacka lite om något som säkert alla tjejer i Sverige kan relatera till: Alldeles för fulla snubbar!
Detta är det vi försöker undvika, men ständigt stöter på, eller blir påstötta av. Man står och dansar för fulla muggar, man är i sitt glowing moment och allt känns perfekt, och vad händer då? Jo, sakta men säkert känner man en odör komma smygande. I värsta fall luktar det öl, om man har tur coctails eller cider. Om inte, får man ett tungt stinkande ölmoln brevid sig som ler så inställsamt som det kan och säger något i stil med "Men tjena kexet, här står du och smular elleerrrr?".
Helst av allt vill man bara lägga sig ner på golvet, slå så hårt man kan och skrika "Nej NEJ NEEEEEJ". Men det gör man vanligtvis inte, utan man försöker med någon form av stil få killen att fatta att här har du minsann inget att hämta!
Men killar som är i det stadiet av påverkning har normalt sett svårt att fatta hinten, och därmed står kvar. Nu kommer vi till nästa steg, händer överallt. Han stället sig närmare, du flyttar framåt så gott det går. Öl och annat dylikt som kan ha konsumerats under dagen ligger som ett trevligt mossgrönt moln över dig och du dyker ner på golvet, kravlar dig ut till soundtracket av rocky och sen är du säker, tror du i alla fall. Men inte så, han är där igen, lika fort som du tyckte att du tog dit ut, han är snabbare. Synen är det än inget fel på. Nu vill han bjuda dig på en drink. Du fortsätter vandra, igen in i högen av dansande människor, hoppas att killen du ignorerade ska fatta vad du menar. Känner du igen dig? I know I do.
Det behövs definitivt fler effektiva sätt att få bort dessa människor. Här är några av mina förslag.

* Dra upp armen rätt i vädret, lukta sig under armhålan och gör en grotesk grimas!
* Klia dig ogenerat i skrevet.
* Ta tag i killens bröstvårtor och vrid om! (varning! Han kan gilla det!)
* Bitchslap funkar i de flesta fall, men som ovanstående, han kan gilla det!
* Pilla dig i näsan, titta sen på fingret som om du hittat något riktigt värdefullt. Stoppa det i munnen!

* Börja dansa som disco-tjelle!

Funkar inga av dessa: Skaffa dig en tjejkompis som är 1.92 i klackar och lika läskig som en T-Rex när hon vill!

Behöver mera tips!


Herre gud jag är hungrig!

You know you love me!

Kommentarer
Postat av: Martin

Hört att pungspark funkar ;)

2008-11-11 @ 08:14:35
URL: http://traceur.webblogg.se/
Postat av: Sarah

Nu ska vi inte vara så brutala xD Då kanske vakten sparkar ut en :P

2008-11-11 @ 09:13:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0