Chebab, kyla och regn

Back again. Nu skriver jag i brist på annat att göra, så ber om ursäkt i förväg om det här inlägget inte håller samma standard som de andra ^^
Och angående rubriken så hände något läskigt idag. Jag, Mandie och Sara (härmed tilldelar jag diverse människor smeknamn eftersom jag är på tok för lat för att skriva deras namn men jag orkar skriva den här texten) var och åt på FF-kungen idag, där vi egentligen inte borde äta för att det är onyttigt osv osv osv. Men där hamnade vi i alla fall, brist på pengar och lathet var den största anledningen. Men anyways, vi står i kön och ska snart beställa, så tittar jag mot kassan, och där står en av kebab-männen och ler jätteläskigt åt mig! Jag började undra om jag sagt något kul eller hade något i ansiktet, men eftersom ingen annan verkade reagera så kunde jag utesluta det. Varför han log mot mig återstår att vara ett mysterium, det är i alla fall en läskig upplevelse, det var det jag ville komma fram till.

Det är det mest intressanta som hänt under min dag, och förmodligen det mest intressanta som också kommer att hända. Jag ska nämnligen jobba ikväll. JIPPIE. 5-9!?
Ska sitta i 4 timmar och bråka med tanter som påstår att dom inte använder  trosor. Alla använder väl trosor!!? Man kan inte vara för gammal för trosor! fatta! Ungefär det har jag lust att skrika i telefonen men nej nej, jag är en duktig flicka och spelar harpan istället.

Man får verkligen en hel del underhållande samtal när man jobbar som telefonförsäljare, och att vårat företagsnamn rimmar på Dubait gör inte det hela lättare.

"hej, jag ringer ifrån Divine"
"VAA, ringer du från Dubait!?
"Neej, DIVINE!"
"Jaha"
"Ja, jag ringer för att vi håller på att lansera ett par nya damhipsters och i och med detta delar vi ut "provapåpaket" till utvalda kvinnor. Alltså, jag vill bjuda dig på ett par."
"Vill du ge mig en DAMMTRASA!?
" Nej, damtrosa!"
"Jahaa... Neej sånt använder jag inte!
" Använder du inte trosor"'
"Jo"
"Jamen ska jag inte skicka hem ett par till dig då så får du prova"
10 minuters velande från kunden i andra änden.
"Nej, tack, ska inget ha, jag är för gammalt för sånt!"
"Okej, då får jag tacka för mig (gå och döö, korv med bröd!)

Ungefär så ser de flesta konversationer ut, det är kul i början men när man suttit där i 3 timmar så börjar man ruttna, och tappa humöret. Och hur fan kan man va för gammal för trosor. Kan inte dom jävlarna bara beställa så jag får lön!?

Något som dock var ännu mer underhållande var när vi sålde rakhyvlar. Saknar den kampanjen. Ungefär hälften av kvinnorna kom med kommentarar som bildade så hemska bilder i huvudet att jag trodde jag skulle spy.
Ex:
Nej, jag gillar att ha det naturligt (jag odlar en fridlyst nationalskog)
Jag är för gammal (håret slutar väl inte växa? eller gör det de? hoppas!)
Vad använder man den till? (NATIONALSKOG!!!)


Jaa, det är tur att det finns harpan, även på gama datorer, med windows 95!!!


You know you love me!

Kommentarer
Postat av: Karla

Haha. Din blogg är kul läsning. Jag kom in här när jag sökte på "Divine +damtrosor", skulle se om de existerade på internet med. Tycker synd om dig som jobbar där. :P

2009-05-22 @ 11:23:22
URL: http://possibly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0