bitterfittan is back in town

Oh yes, i egen hög person, there she stands alone! Intar Stockholms gator med stormsteg. Jag skulle ha stannat i Dalarna...

De senaste dagarna har inte varit mina, så att säga. Det har regnat regnat och guess what! Regnat lite till. Och inget partyhumör inom de närmaste 100 milen vankas för Sarah, dödare än Tjernobyl är inte att överdriva. Har just nu ont i huvudet, käken (munsår) och läppen(finne). Alla de värsta åkommorna har intagit min kropp, alla fester flyttat till andra sidan landet och vettiga människor? Poff. Borta! Nu luktar det kanelbullar också, darn!

Och den enda dagen jag faktiskt försökte göra något vettigt, så bajsade någon jävla unge i poolen. Oh ja, vi var och badade, på sydpoolen närmare bestämt. Åkte den 45 minuter långa tågfärden ut till ingenstans (tro mig, det är ingenstans, sl-tåg går inte längre=ingenstans) och gick den pissblöta vägen till badet. Kommer in i värmen, badar nån timme, går upp och käkar, och vad hör vi då? Jo, den lena speakerrösten som säger "Vi vill be alla besökare att gå upp ur äventyrsbadet omedelbart, det kommer vara avständ i 1,5 timme pga olycka.". Så, Hemlis går fram till närmaste badvakt för att lösa mysteriet, och vad svarar hon? Jo "Det var bajs". Helt sonika, det var bajs. Inget mer, inget värre, i alla fall lät det så på henne. Så bajset hade alltså erövrat poolen och vi var fast med motionsbanorna och en jaccuzzi fylld med människor som inte sett en rakhyvel på de närmaste tio åren.

Just det förstår jag inte. Hur kan man bara sluta raka sig? Jag syftar främst på kvinnor i detta fall, eftersom jag finner vår kroppsbehåring vidrigast. Jag menar, lite=acceptabelt. Nationalskog=HJÄÄLP!
Och där ska jag behöva stå, mitt i ett duschrum, och man skulle lika gärna kunna tro att man är djupt inne i en av sveriges mörka skogar.  Det är hår.... ÖVERALLT!! Har övervägt idén att gå och dela ut engångsrakhyvlar med instruktioner till. Alltså snälla, bara lite? Ansa lite i barrskogen? Please?
Mommie... I´m scared!

Back to buisness. När kommer man egentligen till det stadiet att man lägger sin gamle vän Raken på hyllan och odlar en fridlyst lövskog mellan benen? Jag skulle kunna sitta inne för dödstraff och ändå sitta och krama min lilla rosa rakhyvel. Better to die in style i say. Och ja visst, klaga på att barnen, jobbet, handling, städning och allt det andra jobbiga tar upp all din tid. Men du måste väl duscha i alla fall? Eller? kanske inte.... Tar väl en två-tre extra minuter att dra fram rakhyveln och sen e det klart! Inte så jobbigt faktiskt.
Nu kommer säkert alla feminister i det här landet vilja döda mig. "hur kan du sitta och säga att kvinnor ska raka säg, vägra och stå upp mot männen!". Ja, kanske det men om allla män slutar raka sig så kommer det sluta med att att Gandalf kommer vandra lite här och var inom en snar framtid. Tänk dig att vakna upp brevid en snubbe som har lika långt hår från hakan som du har från huvudet. 
Tänk om alla skulle rakvägra, vilka fina mattor vi skulle få!

Så, nu tror jag att jag har sagt mitt. Jag står bakom armén av rakande människor, jag tror på rakhyvlar! Men det gör uppenbarligen inte alla andra. Jag lider med deras män, creds till de som överlevt!



Straight from the woods!
You know you love me

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack så mycket..!

Fan vad grym du är på att skriva föresten ;)

denna blogg kommer jag återkomma till !

2008-11-01 @ 02:09:12
URL: http://sabbu.blogg.se/
Postat av: Sarah

Man tackar =D Du är mer än välkommen tillbaka! =D

2008-11-01 @ 12:06:27
URL: http://blueberrynights.blogg.se/
Postat av: Anonym

du e lite ful kanske?

2008-11-07 @ 11:30:09
Postat av: Anonym

och idag är det ingen vanlig dag för det är sarahs födelsedag hurrahurrahurra

2008-11-08 @ 13:41:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0