Blogging-maniac!

Back to buisness!

Blondinbella, Kenza, Kissie och alla dessa ofantliga mängder bloggar, som i det stora hela ser ungefär likdana ut. Ska inte säga att min är unik, det är den verkligen inte. Men vad jag skriver hoppas jag skiljer sig från andras. Jag vill inte vara mainstream, jag vägrar att lägga upp"dagens outfit" och jag förväntar mig inte att någon ska läsa min blogg. Sen blir jag självklart glad om någon gör det och ger mig respons, men till att börja med skriver jag den för min egen skull. Det är min dagbok, mitt livs memoarer. Framför allt för att det är så mycket lättare att skriva på datorn, jag är helt enkelt för lat för att ta upp en penna och papper, som man ändå sedan slarvar bort, och skriva något vettigt.

Jag som trodde att mode endast innefattade kläder, accesoarer och skor. Men icke sa nicke, nu gäller det bloggar också! Och Cafeér. Och hundar. Och Latte. Och hur många läsare man har. Helt otroligt. Känns som jag tagit ett steg bakåt i utvecklingen, för jag hänger verkligen inte med, allt rullar på i en jäkla fart, och innan vi vet ordet så kommer väl donkens toaletter bli ett mode, för där syntes nämnligen Ebba Von Sydow försiktigt smyga in!

Tycker helt ärligt ganska synd om alla dessa bloggoffer, räknar faktiskt inte mig själv till den gruppen även om kanske många andra skulle göra det. Men jag syftar på dessa små, förvirrade tjejer som gör allt för att vara som blondinbella och Von Sydow, tragiskt. Skapa en egen stil, en egen nisch. Istället för att försöka kopiera någon annan. Det har alltid varit en av mina högsta värderingar, nämnligen att försöka (notera försöka) skapa en unik stil. Inget kommer egentligen vara helt unikt eftersom du aldrig är ensam om det (såvida du inte springer på huvet genom stan iförd en mankini dvs), utan det handlar mer om att trivas med sig själv. Och jag kan inte för min värld tro att dessa tjejer faktiskt gör det, trivs man med sig själv behöver man inte kopiera andra. Nu syftar jag inte på alla tjejer mellan 13-15, utan syftar på de extrema fall där det är så uppenbart. Man ska inte dra alla över en kam, som min lärare en gång sa.

Här kan jag ärligt säga att jag är stolt över min syster. Hon är inte som alla andra, och det är jag jävligt glad för, hon kanske inte har världens mest unika stil, än. Men samtidigt, sånt kan vara svårt att ha hunnit uppnå när man är 14. Jag själv var en förvirrad liten emopunkare när jag var 14, så hon äger mig där. Men ska inte kasta under stolen med att jag var orolig där ett tag, det var på tok för mycket foundation och fnitter i bilden, but no need to worry. Och nu är hon ju dessutom längre än mig..."%"¤!%#!!!! Jäkla unge!!




Kan ju säga att det är en gammal bild :P (annars kommer hon döda mig!)



 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra skrivet! :)

2008-10-26 @ 14:41:51
URL: http://sabbu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0